Постинг
27.05.2010 09:26 -
Духовната крепост най-често се предава отвътре
Четвъртък, 27 Май 2010г.
Автор: Стефан СОЛАКОВ
Светлият празник на българската писменост и култура премина без особени изненади. Докато в Рим Папа Бенедикт ХVI отдаваше своята почит и признателност към безсмъртното дело на двамата солунски братя, българските ефирни телевизии се надпреварваха с пошли чалгаджийски програми. Докато в Русия, Моравия, Македония и останалите славянски твърдини се покланяха пред първоучителите и техния гигантски принос за днешното културно богатство на Европа, у нас съмнителни патриотари се състезаваха по словоблудство относно националните ни празници. За кой ли път отново бяха противопоставени 24 май и 3 март и отново бе демонстрирана неизтребимата комплексарщина на някои политически недорасляци, блуждаещи из публичното пространство с единствената цел да убиват националното самочувствие на българите.
На 24 май не ни се разминаха традиционните турски сериали и техните безкрайни повторения, но върхът на антибългарското коварство отново бе изкачен в държавната БНТ. В най-гледаното време, телевизията, на която е поверено задължението да е знаменосец на българското родолюбие, излъчи поредния филм, изпълнен с мерзки внушения за моралния и духовен разпад на българската нация. Напоследък стана изключително модно наши кинодейци да просят пари от чужди фондации, за да стъкмят нелепи произведения обслужващи не родната култура и авторитета на страната, а претенциозните и често пъти антибългарски чувства на чуждите спонсори. Така стана и с прехвалената кинолента "Източни пиеси", за която предварително бяхме бомбардирани с рекламата за големия интерес и многобройните награди, получени на различни филмови форуми по света.
В така наречения високо художествен филм видяхме дълбоката безнадеждност, в която е изпаднал българския народ, търсещ изход единствено в пиянството и наркоманията. Родните "скинари" тероризират де що мине из пътищата на България и главно налитат на турците и останалите друговерци, осмелили се да прекрачат нашите граници. Малтретирано турско семейство намира подкрепата на отчаян нашенски наркоман, който се влюбвал в дъщерята на пребития от скинарите гастарбайтер, живеещ в Истанбул. Поантата в този кинопасквил е поставена върху драматичния диалог между турчина и неговата дъщеря и най-вече върху бащиния завет към момичето - да се пази от близки контакти с всички българи като носители на човешкото зло. Финалът на филма е още по-забележителен - не успял да се пребори с мизерията на всекидневието и пристрастието си към ролята, главният герой търси своето спасение на югоизток от своето Отечество - в многомилионния Истанбул, където вероятно го очакват реки от мед, масло и безоблачно благоденствие. Дали е точно така, създателите на филма не уточняват, но се опитват да намекнат, че може би това е верният изход.
На страниците на вестник "Атака" често разказваме за различните методики и трикове за ерозиране на българската духовност и за насаждане на национален нихилизъм. В годините на демократичен преход и особено в условията на постоянната липса на средства за българската култура през последните две десетилетия, изключително примамливи са щедрите оферти на чуждите спонсори. За съжаление не всички те прилагат финансови инжекции с чисти помисли и уважение към родолюбивите български традиции. Напоследък оживено се говори за престижните награди, получавани от подобни коопродукции на международните форуми. Един внимателен поглед върху наградените киноленти веднага ще ви стъписа с неизбежния извод: Отличията се дават на филми, в които се изтъкват най-отвратителните черти на едно човешко общество, а случайно или не в центъра на тази дълбоко пропаднала в нравствено отношение територия сме настанени ние, българите. Нека само си спомним филмите "Дзифт", "Откраднати очи" и сега "Източни пиеси".
Интересен е фактът, че спонсорите, които отпускат пари на нашите филмови аркашки, се интересуват главно от една тема: колко сме лишени от толерантност спрямо останалите народи. Липсата на какъвто й да е контрол върху продукциите, които злепоставят авторитета на българската нация, улеснява изключително много чуждите продуценти. След като студио "Бояна" се обособи като изключително чужда територия, а малцината "независими" кинодейци разчитат главно на външно финансиране, станахме свидетели на лавина от филми, в които България се представя като рай за международната престъпност, а нашенските кинозвезди най-често ги виждаме в ролята на руски мафиоти или наемни убийци.
Появиха се и някои продукции, които откровено фалшифицират българската история и ни представят като държава извършила, а и постоянно упражняваща се в насилие срещу евреи, турци, цигани и т.н. Емблематичен е примерът с откровено антибългарският филм "Откраднати очи", финансиран с парите на нашите данъкоплатци и подкрепен активно от консултанти на турските специални служби. В него се опитаха съвсем безцеремонно да изопачат събитията у нас през 1989 г. и да обслужват интересите на Анкара в нейната нестихваща пропагандна война в българската държава. С подобна задача сега е натоварен и "Източни пиеси", в който протурската пропаганда отново е съшита с бели конци и трудно може да излъже непредубедения зрител.
В богатата наша история има многобройни примери за предателства, способствали за тежките рани на българската държавност. Най-често националната крепост е била предавана отвътре и после опустошавана от обсаждащите я нашественици. Днешната крепост на българския дух и на националната ни идентичност, е доста крехка постройка, а варварите пред нейните порти - не по-малко жестоки и безскрупулни от своите предшественици в далечното минало. Ще ги спрем и прогоним само, ако сме единни и безкористни родолюбци, защото мръсните пари се страхуват и бягат от истинските патриоти на една, макар и малобройна, но обединена срещу външните душмани нация.
vestnikataka.bg
На 24 май не ни се разминаха традиционните турски сериали и техните безкрайни повторения, но върхът на антибългарското коварство отново бе изкачен в държавната БНТ. В най-гледаното време, телевизията, на която е поверено задължението да е знаменосец на българското родолюбие, излъчи поредния филм, изпълнен с мерзки внушения за моралния и духовен разпад на българската нация. Напоследък стана изключително модно наши кинодейци да просят пари от чужди фондации, за да стъкмят нелепи произведения обслужващи не родната култура и авторитета на страната, а претенциозните и често пъти антибългарски чувства на чуждите спонсори. Така стана и с прехвалената кинолента "Източни пиеси", за която предварително бяхме бомбардирани с рекламата за големия интерес и многобройните награди, получени на различни филмови форуми по света.
В така наречения високо художествен филм видяхме дълбоката безнадеждност, в която е изпаднал българския народ, търсещ изход единствено в пиянството и наркоманията. Родните "скинари" тероризират де що мине из пътищата на България и главно налитат на турците и останалите друговерци, осмелили се да прекрачат нашите граници. Малтретирано турско семейство намира подкрепата на отчаян нашенски наркоман, който се влюбвал в дъщерята на пребития от скинарите гастарбайтер, живеещ в Истанбул. Поантата в този кинопасквил е поставена върху драматичния диалог между турчина и неговата дъщеря и най-вече върху бащиния завет към момичето - да се пази от близки контакти с всички българи като носители на човешкото зло. Финалът на филма е още по-забележителен - не успял да се пребори с мизерията на всекидневието и пристрастието си към ролята, главният герой търси своето спасение на югоизток от своето Отечество - в многомилионния Истанбул, където вероятно го очакват реки от мед, масло и безоблачно благоденствие. Дали е точно така, създателите на филма не уточняват, но се опитват да намекнат, че може би това е верният изход.
На страниците на вестник "Атака" често разказваме за различните методики и трикове за ерозиране на българската духовност и за насаждане на национален нихилизъм. В годините на демократичен преход и особено в условията на постоянната липса на средства за българската култура през последните две десетилетия, изключително примамливи са щедрите оферти на чуждите спонсори. За съжаление не всички те прилагат финансови инжекции с чисти помисли и уважение към родолюбивите български традиции. Напоследък оживено се говори за престижните награди, получавани от подобни коопродукции на международните форуми. Един внимателен поглед върху наградените киноленти веднага ще ви стъписа с неизбежния извод: Отличията се дават на филми, в които се изтъкват най-отвратителните черти на едно човешко общество, а случайно или не в центъра на тази дълбоко пропаднала в нравствено отношение територия сме настанени ние, българите. Нека само си спомним филмите "Дзифт", "Откраднати очи" и сега "Източни пиеси".
Интересен е фактът, че спонсорите, които отпускат пари на нашите филмови аркашки, се интересуват главно от една тема: колко сме лишени от толерантност спрямо останалите народи. Липсата на какъвто й да е контрол върху продукциите, които злепоставят авторитета на българската нация, улеснява изключително много чуждите продуценти. След като студио "Бояна" се обособи като изключително чужда територия, а малцината "независими" кинодейци разчитат главно на външно финансиране, станахме свидетели на лавина от филми, в които България се представя като рай за международната престъпност, а нашенските кинозвезди най-често ги виждаме в ролята на руски мафиоти или наемни убийци.
Появиха се и някои продукции, които откровено фалшифицират българската история и ни представят като държава извършила, а и постоянно упражняваща се в насилие срещу евреи, турци, цигани и т.н. Емблематичен е примерът с откровено антибългарският филм "Откраднати очи", финансиран с парите на нашите данъкоплатци и подкрепен активно от консултанти на турските специални служби. В него се опитаха съвсем безцеремонно да изопачат събитията у нас през 1989 г. и да обслужват интересите на Анкара в нейната нестихваща пропагандна война в българската държава. С подобна задача сега е натоварен и "Източни пиеси", в който протурската пропаганда отново е съшита с бели конци и трудно може да излъже непредубедения зрител.
В богатата наша история има многобройни примери за предателства, способствали за тежките рани на българската държавност. Най-често националната крепост е била предавана отвътре и после опустошавана от обсаждащите я нашественици. Днешната крепост на българския дух и на националната ни идентичност, е доста крехка постройка, а варварите пред нейните порти - не по-малко жестоки и безскрупулни от своите предшественици в далечното минало. Ще ги спрем и прогоним само, ако сме единни и безкористни родолюбци, защото мръсните пари се страхуват и бягат от истинските патриоти на една, макар и малобройна, но обединена срещу външните душмани нация.
vestnikataka.bg
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Община Генерал Тошево
2. Свободата
3. радио добруджа
4. Дир.бг
5. Дарик
6. Разкрития
7. Православен календар
8. екип нюз
9. Агенция Фокус
10. АБВ поща
11. Агенция Крос
12. Караоке сайт
13. Днес.бг
14. Добричонлайн
15. Българска виртуална библиотека
16. Народно събрание
17. Новини от България
18. Вестници
19. БГ снайпер
20. Информационен портал
21. Областен управител Добрич
22. Медиапул
2. Свободата
3. радио добруджа
4. Дир.бг
5. Дарик
6. Разкрития
7. Православен календар
8. екип нюз
9. Агенция Фокус
10. АБВ поща
11. Агенция Крос
12. Караоке сайт
13. Днес.бг
14. Добричонлайн
15. Българска виртуална библиотека
16. Народно събрание
17. Новини от България
18. Вестници
19. БГ снайпер
20. Информационен портал
21. Областен управител Добрич
22. Медиапул